Barvito steklo, lončki z barvami in čudoviti izdelki morajo imeti v ateljeju vsak svoje mesto.
Ko se je Milica preselila v svoj novi atelje, je na svojem blogu objavila njegove fotografije. Našo pozornost sta pritegnili zanimiva razporeditev delovne površine in kopica drobnih predmetov, zato smo se povabili na obisk.
Na deževno jutro naju je s Klemnom sprejela nasmejena Milica, medtem ko sva medve klepetali, se je Klemen lotil fotografiranja. Rodila se je v Srbiji, zaradi očetove službe je živela mnogokje, tudi v Peruju in Iraku. Končno je skupaj z možem pristala v Ljubljani. Izobraževala se je pri priznanih oblikovalcih nakita v Firencah, Milanu in Pragi, hkrati pa črpa iz lastnih izkušenj, ki jih pridobiva med delom s posameznimi materiali. Brez eksperimentiranja in učenja skozi delo namreč ni dobrih rezultatov.
Milica svoje znanje širi na tematskih delavnicah, ki jih prireja v Ljubljani in v Beogradu ter celo v Italiji in Španiji. Vsi, ki smo njene izdelke videli, nosili ali jih podarili, vemo, da so unikatni in da je njen pečat prepoznaven med oblikovalci nakita. Njen nakit je narejen z veliko znanja in ljubezni do materialov, ki jih oblikuje.
Lani je v Pragi osvojila drugo mesto na evropskem tekmovanju v izdelovanju nakita iz srebra na temo Evropa – Kultura – Zgodovina – Azija.
Njeni izdelki nastajajo v njenem malem ateljeju v Ljubljani. V njem so delovne površine razporejene ob vseh stenah prostora. Nad delovnim pultom so postavljene police, na njih pa je lično pospravljenih ogromno drobnih škatlic, lončkov in pripomočkov, ki jih Milica potrebuje pri svojem delu. Na policah najdete vse od barv, barvnega stekla, posebnih pigmentov, srebra, žic, takih in drugačnih klešč, škarij, pisal, kladiv.
Del police je oblečen v namagneteno kovino, tako da so klešče samostojno pritrjene nanjo.
Pisala, škarje, čopiči so shranjeni v skodelicah za kavo in tako dodatno popestrijo prostor.
Prav noro je, koliko delovnih pripomočkov se najde v njenem ateljeju.
Čeprav je v ateljeju drobnih stvari na pretek, so vsi pripomočki lično zloženi v svojih škatlicah, lončkih, skodelicah, tako da o ustvarjalnem neredu ni sledu.
Daleč najbolj fotogenično pa je stojalo z barvnim steklom.
Steklo je po barvah zloženo v plastične cevi, te pa v leseno omaro. Ideja s cevmi pride prav vsem nam, ki se veliko ukvarjamo s papirji. Pogled na barvito steklo je verjetno že sam po sebi navdih za nove izdelke.
Milica nama je med obiskom pokazala nama postopek dela s steklom, t. i. lampworking. Prepričala sva se, da za vsak kos nakita zahteva ogromno dela. Za vsako barvno pikico ali črtico je treba najprej steklo staliti, ko se kapljica nanese na nakit, pa je treba steklo še usmeriti v pravo smer, da se razlije, kot Milica želi. Za uskladitev barv in kompozicije je potrebnega veliko znanja, da nastane čudovit steklen ali srebrn nakit.
Pri lampworkingu se steklo spreminja in oblikuje z uporabo orodij, teže ali celo pihanja v cev.
Milica je iz rumene steklene palice s segrevanjem in vrtenjem ustvarila kroglico.
Nato ji je dodala svetlo modro steklo.
Segrevanje, vrtenje, kapljice tekočega stekla. Vse te faze se ponavljajo, dokler Milica ne doseže tistega, kar si je zamislila.
Lampworking stekla oblikovalcu dopušča poigravanje z različnimi zamislimi in ustvarjanje nenavadnih oblik in barvnih spektrov ter struktur.
Obisk je minil prehitro; tako pač je, kadar si v družbi prijetne osebe, ki z veseljem deli svoje znanje, ideje in izkušnje. Z veseljem pokažemo še nekaj kosov srebrnega nakita.
Milica je vsestranska ustvarjalka, njen nakit pa je požel marsikatero priznanje. Pogled na njen atelje nam skozi številne materiale in pripomočke govori o tem, da bo pod njenimi rokami nastalo še veliko unikatnih in očarljivih sodobnih izdelkov, ki si utirajo pot med ljubitelje naravnih in organskih oblik.
Foto: KB