Trgovina Gion v Mariboru z opremo in dodatki za dom
Predstavljamo trgovino Gion v Mariboru v Ulici Kneza Koclja 4.
Če se v trgovine z opremo in dodatki za dom odpravljate kot v neizmerna lovišča, kjer morate biti neprestano na preži, v katerem kotu boste uplenili sad svojega poželenja, potem si za trgovino Gion v Mariboru vzemite dovolj časa. Kajti ko boste vstopili vanjo, se boste znašli v deželi skodelic in pladnjev, ogledal in čajnikov, blazin in dežnikov, ogrlic in ur, stotin predmetov, ki jih nosimo domov, da nam stanovanje spremenijo v dom, in jih razpostavimo od kuhinje do kopalnice, od dnevne sobe skozi hodnike do spalnic.
Znašli se boste v trgovini, ki koketira z minulimi časi in išče v njih romantičen odsev preteklosti. Ni starinarnica in v njej je veliko izdelkov, ki s sodobnimi postopki oponašajo nekdanje obrtne veščine, je pa tudi veliko stvari, ki pošteno, z materialom, obdelavo in obliko delajo poklon starim mojstrom.
Njen lastnik Rudi Brezovnik je dolgo iskal primeren prostor za svoj projekt, utrujena stavba v središču mesta iz tridesetih let prejšnjega stoletja pa je po temeljiti prenovi postala zelo primerno okolje za blago, ki ga gosti. »Najprej smo fasado prepleskali v črno barvo po belgijskem vzoru, pa je to pretežka barva za to mesto.« Zdaj je v skandinavskih zadržano optimističnih pastelnih barvah. Prenova je pod talno oblogo razkrila čudovit črno-bel teraco, ki se imenitno sklada s ponudbo, boljše obloge si ne bi mogli izmisliti.
Ko brskamo med vsaj tisoč in enim predmetom, v trgovini vlada zatišje, ki ga dopolnjuje stara muzika. Takrat Robert, odgovoren za prodajo, sestavlja ogrlice – meditativno delo. Razveseljivi rezultati. Ugodne cene. To lahko berete kot čisto reklamo za njegov nakit, ampak ženski del ekipe menda ve, kaj je dober nakup. Druge ostanejo obešene okrog vratov izložbenih lutk priznane angleške znamke.
Tehnično izpiljene punce so že v zrelih letih, z videzom 80. let prejšnjega stoletja – in so Robertova zbirateljska strast. Robert je namreč kot aranžer pred leti naredil tako opazno kariero v mariborski Modni hiši, da je njegove scensko zasnovane izložbe opazila tudi tuja strokovna javnost. Potem je prišel nov lastnik, ki ima izložbo samo za obvestilo o ponudbi in cenah in ne za vznemirljivo povabilo v trgovino.
Vrata v Gion se okrog enajstih vse pogosteje odpirajo in eden od dnevnih valov kupcev se zlije po prostoru. Kaj nakupujejo ženske in kako izbirajo moški? »Ženske pridejo z zelo natančno predstavo, kaj iščejo: zamislile so si ravno tak in tak dodatek v čisto določeni barvi in vztrajajo pri njem. Nasvete ali drugačne predloge sprejmejo po obotavljanju. Moški so, nasprotno, naklonjeni svetovanju.«
Nekateri izdelki se prodajajo kar sami, kot so romantizirani cvetlični vzorci na posodi, pripomočkih in opremi. Po drugi strani ostajajo spregledana ogledala z okvirji iz masivnega lesa, ki bi se podala tako rekoč vsakemu interierju. Hišni tekstil v zadržanih črtastih vzorcih je zelo uporaben. Bela keramika in porcelan, ki se sicer zgledujeta po starem okusu in dekorju, sta pa dovolj nevsiljiva, da ju lahko sestavljamo v nove zgodbe na naši jedilni mizi, prav tako stekleni kozarci, pladnji in podstavki za torte. Zelo privlačni so obešalniki in držala iz lesa ali kovine. Dežniki ne spadajo med hišno opremo, so pa neznansko zapeljivi. Potem je še kup »ništrca«, ki ga je kdaj nujno treba imeti: staroveške ptičje kletke, venci, košarice, podstavki za kozarce …
»Imamo 46 dobaviteljev iz vse Evrope,« pravi Rudi, »dansko podjetje Lisbeth Dahl, belgijski Pomax, Chehoma, Côté Table, nizozemski Braxton Interiors … Sproti spremljamo smernice in ponudbo, saj obiskujemo specializirane sejme. Najpomembnejši zame je stockholmski Formex, tam obvezno moram biti.« Tja prihajajo trgovci s stanovanjskimi dodatki od vsepovsod, Po Rudijevih opažanjih so skoraj vsi zanesenjaki, ki z veseljem opravljajo ta posel, čeprav v njem ni lahkega in hitrega zaslužka. Tam so tudi vsi izdelovalci, tako bolj konvencionalni kot zelo trendovski, tako velikoserijski s kitajskimi zabojniki kot tisti z unikatno ponudbo. Kot dobavitelji pa le imajo svoje »finte«: Belgijci so zelo korektni, vendar počasni, Italijani ne znajo nobenega jezika in dobavljeno zahteva največ reklamacij …
Gion ima še sestrski lokal, združen s cvetličarno, okviru Picerije Rudi v ulici na Betnavski cesti v Mariboru, v načrtu pa je tudi odprtje lokala v Ljubljani.
Aha, še to: od kod ime? Tako naj bi se imenoval lik v švicarski ljudski pravljici – od začetka da nihče ni stavil nanj, pa se je tip uveljavil z bistrostjo, iznajdljivostjo in vztrajnostjo na prijazni podlagi.
Foto: KB