Obiščite POP UP DOM – Tobačna 5, Ljubljana, 28. 11.–23. 12.
Sedežna garnitura Desnahemisfera, blazine Room39, tabure Darja Rant , pručka Luka Pirnat -Shortcut
Spalnica Gašper Premože – Rompom, Preproga Prodniki, Voolina
Miza “piši mi” Daša Šmid in Matic Treven
Ker nam nikakor ne gre kot po maslu in ker se premalo govori o mladem slovenskem oblikovanju, so nosilci tega, torej mladi, vzeli stvari v svoje roke. Zavod Rompom nas je že lansko jesen prijetno presenetil s prvim Pop up domom – prodajno razstavo v meščanskem stanovanju v središču Ljubljane. Če smo takrat vzdihovali, kako oh in sploh je vse skupaj, lahko tokrat temu le še dodamo kak oh. Letošnji Pop up dom je namreč zastavljen še precej bolj širokopotezno kot lanski.
Molly – modularni stoli Luka Zajc
V prvem nadstropju v Tobačni ulici 5 vas bodo puščice popeljale do čudovitega, kar 800 kvadratnih metrov velikega prostora, kar vam bo že takoj ob vstopu vzelo sapo. Sprehod med razstavljenimi eksponati pa bo vaše navdušenje le še okrepil, saj si boste zagotovo zaželeli, da bi kaj od tega, kar je postavljeno na ogled, odnesli s seboj domov.
Muslauf koledar
Dogodek so tudi tokrat organizirali mladi industrijski oblikovalci, člani oblikovalskega kolektiva Rompom, letos v sodelovanju z Muzejem za arhitekturo in oblikovanje. Njihov glavni motiv za tovrstne projekte je, da se predstavijo širši javnosti in s tem opozorijo nase, saj so, razen nekaterih svetlih in redkih izjem, večinoma prepuščeni sami sebi. Kolektiv Rompom je skupaj s še nekaterimi posamezniki združil moči tudi v tako imenovani Kreativni coni Šiška (KCŠ). V stari hiši na Celovški cesti 5 v Ljubljani, kjer so si uredili prostor za delo, kreativna druženja in izmenjavo idej, ima sedež tudi kolesarsko društvo Muslauf. Namen KCŠ je postati platforma mladih kakovostnih ustvarjalcev z različnih področij, ki si svoj prostor v vse bolj krutem tržnem svetu šele iščejo. Pri tem pa imajo tudi zaradi neizkušenosti – a še zdaleč ne le zaradi nje – precej težav.
mizica tomaž Hrastar – Chair Bench, Marko Drpić, luč Polona Poklukar
leva deska – Atelje Mali, Deska 217, Stvari za imet, nina urh
Letos se nam na razstavi predstavlja kar 60 mladih oblikovalcev z več kot 100 izdelki. Da so ti zares inovativni in kakovostni, potrjuje že dejstvo, da so bili izbrani v naboru kar 300 prijavljenih izdelkov. Med razstavljenimi izdelki so tako večji kosi pohištva, recimo omare, vitrine, jedilne in pisalne mize ter sedežne garniture. Potem so tu še različni stoli, klubske in stranske mizice, klopi ter svetila. Nadvse zanimivi so tudi dodatki za dom, na primer pleteni in polsteni tabureji, izdelki iz keramike in lesa, volnene preproge in drugi manjši dodatki, kot so kuhinjske krpe in nakupovalne torbe. Nekaj je tudi oblačil in modnih dodatkov, ki so ali usnjeni ali narejeni iz recikliranih materialov. Na prodaj je tudi nekaj akrilnih slik in tiskov trenutno najbolj »vročih« domačih ilustratorjev. Na tem mestu se mi ne zdi smiselno naštevati, kdo vse se je uvrstil v ožji izbor, saj je ustvarjalcev preveč, zato predlagam, da razstavo, ki bo na ogled še do 23. decembra, obiščete kar sami in izberete svoje favorite.
Studio Oblique Šali Ksenija Baraga
Leseni kamni, Franc Ažman
Marko Drpić
Tudi tokrat se bodo v prodajno-razstavnem prostoru zvrstili številni zanimivi spremljevalni dogodki. Od družabnih večerov z glasbo in kulinaričnimi eksperimenti do kreativnih delavnic, izobraževalnih predavanj in predstavitev inovativnih tehničnih rešitev. Organizirana pa bodo tudi različna svetovanja: pravno, arhitekturno, računovodsko in crowdfunding ter predavanja mladih uspešnih podjetnikov. Projekt je pravzaprav zamišljen kot velik prostor druženja in ustvarjanja. V Pop up dom se tako lahko odpravite na dogodek, samo na pijačo in klepet, lahko pa si v tem navdihujočem prostoru omislite začasno pisarno in se povezujete s podobno mislečimi.
Zelo pomembno je poudariti, da so mladi ustvarjalci združili moči in tako naredili nekaj, česar zlepa ne bi zmogel še tako nadarjen posameznik. Tako zainteresirani javnosti kot potencialnim poslovnim partnerjem so pokazali, da zmorejo tudi v slabih razmerah in pomanjkanju delovnih priložnosti ustvariti zelo kakovostne in oblikovalsko dovršene izdelke. V vsesplošnem negativnem ozračju, v katerem se že predolgo mučimo, je njihovo početje še toliko bolj opazno in hvale vredno. Želijo si tudi predstavitev in priložnosti na tujih trgih, predvsem pa je njihov namen opozoriti, da znamo tudi v Sloveniji ustvarjati dober dizajn.
V prid temu, da se stvari premikajo v pravo smer in da smo glede perspektive te mlade generacije lahko bolj optimistični, govori tudi to, da sta projekt finančno podprla ministrstvo za kulturo ter Regionalna razvojna agencija. Ta se trudi povezovati oblikovalce in industrijo in prav zato bo ob koncu projekta izbran vsaj en izdelek, katerega nadaljnji razvoj nameravajo tudi finančno podpreti.
Različni »Pop up« dogodki so v tujini v zadnjem času precej priljubljeni. Pomenijo pa nenadne, na hitro in predvsem nepričakovano izpeljane dogodke, ki so organizirani v netipičnem prostoru. Tako poznamo recimo pop up restavracije, posebna kulinarična doživetja v neobičajnih prostorih, kakršni sta denimo garaža ali mizarska delavnica. Zelo modne pa so tudi pop up prodajalne, kjer kupcem pogosto ponujajo manj znane, manjše blagovne znamke ali izdelke, ki nastajajo v majhnih serijah. Pop up dom svoje ime dolguje namenu, da so na ogled in na prodaj izdelki za vsakdanjo rabo ter oprema za dom.